Hahei, Raglan, Mourea en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Hahei, Raglan, Mourea en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Hahei, Raglan, Mourea en Rotorua

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

11 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal,

Deze week heb ik veel gereisd (ben bijna overal maar 1 nacht gebleven). In Auckland ben ik nog even gaan shoppen (wat moet je anders doen in Nieuw-Zeeland?). Dinsdagochtend zijn we naar Hahei vertrokken. Deze bus was heel anders dan onze eerste (kleine) bus, er zaten namelijk 60 mensen in. Blijkbaar is dit een heel druk seizoen. De bus was nieteens van Stray, maar gehuurd, en reed ontzettend langzaam. Heb veel gemene woorden en tekens voorbij zien flitsen van automobilisten die een uur achter de bus zaten. Enfin, in Hahei was het heerlijk weer en besloten we te gaan kajakken. Heel cool! Ik zat in een kajak met de instructeur (genaamd Martinus, zijn opa en oma kwamen uit NL). We zijn naar de Cathedral Cove gegaan en om de eilanden heen. En hebben 2 pinguins gezien :) Daarna een groeps BBQ en de volgende dag vroeg op naar Raglan, een surfstad. Heb zelf niet gesurft maar gewoon langs het strand gelegen. Het was alleen nu niet meer zo warm, hoe verder we naar beneden gaan hoe meer wind erbij komt en af en toe zelfs regen. We verbleven in een lodge in een soort regenwoud, heel cool! Alleen begon het midden in de nacht flink te regenen, hagelen en onweren. Heel eng. Huisje heeft het overleefd gelukkig. Donderdag zijn in de ochtend naar Waitomo gegaan. Ik heb daar de Spellbound toer gedaan. We zijn 2 grotten ingegaan en hebben lopend en per boot glowworms bekeken. In de avond zijn we naar Mourea gegaan voor een cultural night met de oorspronkelijke bewoners, de Maori's. Ik dacht dat ze heel intimiderend zouden zijn, maar ze zijn heel rustig en grappig. Het was de mooiiste ervaring die ik tot nu toe heb meegemaakt. Je kwam binnen en kreeg een welkomstceremonie. De vrouwen moesten voorop lopen en halverwege het pad moest je stilstaan en denken aan de mensen die je hebt verloren. Ze geloven dat de mensen zo bij je blijven, heel mooi. Daarna hun spirituele huis binnengegaan (zonder schoenen) en geluisterd en gekeken naar hun mooie optredens. We hebben het beste eten so far gekregen (kip, erwten, pompoen, zoete aardappel) en een heerlijk dessert van fruit en chocola. Daarna vertelden de vrouwen nog verhalen over hun geschiedenis (er is nooit iets opgeschreven, dus deze verhalen zijn allemaal mondeling overgedragen) en sliepen we met z'n allen in het spirituele huis. De volgende ochtend nog een heerlijk ontbijt gekregen en toen op weg naar Rotorua. Daar stinkt het echt verschrikkelijk. Hier is namelijk veel sulfur en dat maakt dat de stad ruikt naar rotte eieren. We moeten hier eigenlijk nog terugkomen voor 3 dagen, maar proberen dit nu om te zetten en wat langer in Wellington te blijven, aangezien het niet echt een aangenaam verblijf is. Hier is ook veel geothermische activiteit, dat is wel interessant om te zien. Verder hebben we gisteren weinig gedaan, behalve in ons verwarme zwembad gelegen. Vandaag ben ik naar Hobbiton geweest, naar de set van de Gouw van Lord of The Rings en The Hobbit. Heel cool om te zien, heel klein eigenlijk, maar precies zoals in de film :)
Morgen vertrek ik hier weer en ga ik naar de oostkust. Ik zal proberen volgende week weer te schrijven. Mis jullie allemaal! (begin nu beetje heimwee te krijgen..)

ps. Helaas mag ik geen foto's van de culturele avond op internet plaatsen, dat wilden de Maori's liever niet en dat respecteer ik natuurlijk.

  • 11 Januari 2014 - 08:17

    Lonneke:

    Hey Eef! Wat een prachtige foto's!! Wat een heerlijk strand en wat zie je er goed uit! Helemaal stoer om je te zien in hobbiton!! En pinguïns gezien, me jaleous;) wij missen jou ook, maar gelukkig zien we je nog op skype;) love you!!xxx

  • 11 Januari 2014 - 09:13

    Yvonne:

    Lieve schattebout,

    wij missen jou nu ook steeds meer en geven je hierbij een virtuele dikke knuffel!!
    Maar jij redt het wel en maakt ook veel geweldige dingen mee he..
    Wat een mooie foto's weer en je staat er zelf ook heel goed op!

    Tot gauw (skypen he..) en veel dikke smakkerds van mam

  • 11 Januari 2014 - 13:42

    Ingrid Rollas:

    Hi Eefke,

    Wat maak jij allemaal mee, en wat een mooie foto's!!! Niks heimwee krijgen.... Genieten!!!

    Dikke knuffel van ons!!
    Ali, Ingrid, Cem & Selin

  • 11 Januari 2014 - 16:43

    Leon Weerts:

    Hi lieve Eefke,

    Ik ben echt blij dat wij je vanmorgen via Skype weer hebben gezien en gehoord. Je hebt zoveel prachtigs gezien en meegemaakt. Wat mij naast Lord of The Rings en The Hobbit-tour heel erg aanspreekt is het spirituele bij de Maori's, daar kreeg ik gewoon kippenvel van. Misschien is het nu even moeilijk met jouw heimwee, maar ik hoop echt dat je nu weer verder kunt gaan genieten van al dat moois in Nieuw-Zeeland, een geweldig land...
    En weer prachtige foto's, wat een natuur en dat jij echt in The Shire in Bilbo Baggins huis bent geweest.
    De foto waar jij (op de rug gezien) op een plateau van planken naar de zee tuurt vind ik trouwens héél erg mooi!

    Eefke, miss you a lot, luv you , veel knuffels en houd je taai! (en houd de muggenbult in de gaten)

    Pappa

  • 11 Januari 2014 - 17:00

    Suzanne:

    Hi Eef,

    Zit hier met mijn collega jouw blog te lezen (die afgelopen jaar ook naar Nieuw Zeeland is geweest) en ze zit na te genieten. De Maori's zijn trouwens niet de oorspronkelijke bewoners volgens Anja. De Maori's hebben de oorspronkelijke bewoners opgegeten dus je mag blij zijn dat je skinny ass bent en dus niet interessant als maaltijd ;) (Want wij zijn te zout).

    Allemaal super wat je doet...Geniet er nog van (behalve dan van de stank, look on the bright side: kun je in NL beter tegen scheetjes van anderen :)).

    Liefs Suus

  • 11 Januari 2014 - 17:46

    Wendy:

    Hey lieverd!

    Wat een mooi verhaal weer! Echt sjiek om bij de Hobbit set rond te lopen.
    Veel reizen en lekker veel doen dan gaat de heimwee zo weg:)!

    xxxxxx Wendy

  • 12 Januari 2014 - 12:08

    Remco:

    Hey Eefke,

    Wat een boel avonturen!!! Geweldig om te lezen dat je zo ondernemend bent daar. Je moet er écht alles uithalen wat er uit te halen valt en dat doe je zo te lezen.
    Die huisjes op de foto's zien er waanzinnig vet uit! Is dat uit de Lord of the Rings?! Ben namelijk niet zo bekend met die films.
    En ik kan me voorstellen dat het bij de Maori's een speciale dag was. Het klinkt ook veel intiemer om daar ouderwets te zitten luisteren naar de verhalen van vroeger. Pfff volgens mij moet ik maar eens gaan kijken wat een ticket naar Nieuw Zeeland kost... ;p
    Ik zie je nieuwe verhaal weer tegemoet!!!

    Remco

  • 12 Januari 2014 - 14:11

    Hannie Eurlings:

    Hoi bofkont Eefke!
    Ik geniet van je leuke verslagen en prachtige foto's en maak zo jou reis ook een beetje mee.
    Wat een hemelsbreed verschil met ons kikkerlandje!
    Geniet met volle teugen van deze geweldige tijd en schuif de heimwee ver van je af.
    Veel liefs van Hannie.

  • 12 Januari 2014 - 22:01

    Remco:

    Hey Eef,

    leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt:) en echt gaaf die foto's van hobbiton! Enjoy your trip! Groetjes Rem

  • 13 Januari 2014 - 15:03

    Lieke:

    Hee Eef!

    Leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Blij om te horen dat je ook eens lekker eten hebt gehad haha:P Ik weet namelijk hoe veel jij eet in het buitenland.
    Laat me weten wanneer je zin en tijd hebt om te skypen!
    HAVE FUN!

    Liefs Lieke

  • 13 Januari 2014 - 15:03

    Lieke:

    Hee Eef!

    Leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Blij om te horen dat je ook eens lekker eten hebt gehad haha:P Ik weet namelijk hoe veel jij eet in het buitenland.
    Laat me weten wanneer je zin en tijd hebt om te skypen!
    HAVE FUN!

    Liefs Lieke

  • 13 Januari 2014 - 15:03

    Lieke:

    Hee Eef!

    Leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Blij om te horen dat je ook eens lekker eten hebt gehad haha:P Ik weet namelijk hoe veel jij eet in het buitenland.
    Laat me weten wanneer je zin en tijd hebt om te skypen!
    HAVE FUN!


    Liefs Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 15053

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: