Welkom op het Zuidereiland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Welkom op het Zuidereiland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Welkom op het Zuidereiland

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

26 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo allemaal,

De reis naar het Zuidereiland begon op de ferry. Onze nieuwe chauffeur is Splash (hij houdt van bommetjes maken in het water) en is nogal gek en hyperactief. En hij houdt van goede feestjes, dus ben ongeveer iedere dag aan het bijkomen van de avond daarvoor :P Om kwart voor 6 moeten opstaan om pas rond 12 aan te komen in Picton in blijkbaar altijd regenachtig weer op dit eiland. We zijn toen naar het Abel Tasman National Park gegaan, waar we samen hebben geBBQed (alweer) en bij het vuur hebben gechilled. De tweede dag in Abel Tasman heb ik gezeild langs de kust, langs Split Apple Rock en Adele's eiland, waar we zeehonden hebben gezien. Teruggewandeld door de bergen (12,4 km). Dag erna vertrokken naar Greymouth. Oorspronkelijke plan was vertrekken naar Punakaiki, maar omdat het nu hoogseizoen is, waren alle plaatsen al bezet en moesten we doorrijden. We hebben wel tussenstops gemaakt bij nog een zeehondenkolonie (vraag me af of dit wel bestaande woorden zijn, ik spreek alleen nog Engels en ik vertaal geloof ik de helft letterlijk uit het Engels) en de Pancake Rocks. Mooi om te zien!En Splash had de bus in de modder gereden en kwam er niet meer uit, dus we hebben met zn allen de bus eruit geduwd. Avontuur op zich ^^ In Greymouth was echt niks te doen en nog steeds vies weer, dus een beetje binnen rondgehangen. Ook weer eens lekker. De 24e zijn we naar Franz Josef vertrokken. Daar zou ik eigenlijk meteen ga skydiven, maar dit werd 2 x gecancelled ivm het weer. Gelukkig is dit de dag erna wel doorgegaan. Om half 9 werden we opgehaald en naar de Fox Glacier gebracht, ongeveer 20 minuten daarvandaan. Met Mark, een Zuid-Afrikaan met al 23 jaar ervaring ben ik het vliegtuig ingegaan en heb ik een werkelijk adembenemend uitzicht over de Tasmaanse Zee en Mt Cook gehad (ik sprong vanaf 12000 ft, iets meer dan 3500 meter). Helemaal niet eng ook, ik had het gevoel alsof ik zweefde. Ik mocht zelfs de parachute besturen. Zou ik graag ooit nog eens willen doen :) In de avond was er een semi Mexican party in het hostel. Semi omdat de helft van de bussen te horen kreeg dat er een Mexican party was en de andere helft een dress to impress party te horen kreeg. Dus onze groep was de enige (wel coolste!) groep verkleed als Mexicanen. Leuke avond gehad! De volgende dag zijn we naar Wanaka vertrokken in de ontzettend harde regen. Rustig dagje gehad, film gekeken met de meiden. Een van de meiden is nu vertrokken en dan nog een paar dagen en dan ben ik de laatste twee weken van mijn reis ook alleen. Best wel zin in, maar ook jammer. Maar eerst dadelijk vertrekken naar Queenstown, volgens iedereen de beste stad hier. Ik blijf daar 4 dagen, dus zal gezellig worden :)
Nog maar minder dan 3 weken, gaat heel vlug nu... Tot gauw!!

  • 26 Januari 2014 - 21:25

    Yvonne:

    Moeilijk typen nu ik zwaar verkouden ben en mijn ogen overstromen maar voor mijn lieve, stoere dochter doe ik het zeker!
    Wat zag je er lekker ontspannen uit net met Skypen en wat heb je weer prachtige avonturen beleefd...jij kunt je kleinkinderen heel wat verhalen vertellen later!
    Wow...skydiven doe je zo maar eventjes en zóoooooooo relaxed...
    Als je dit allemaal aankunt kun je de hele wereld straks aan!

    I love you en ik ben heel blij voor jou dat je dit allemaal mag beleven maar ben eerlijk gezegd ook weer heel blij als ik je weer eens in het echie kan knuffelen..

    Love you xxx mam

  • 26 Januari 2014 - 21:43

    Imke:

    Pff wanneer valt n reisverslag nou s tegen, alles daar is geweldig he!
    Heerlijk weer en geweldig dat je echt gesprongen hebt!
    Gaat nu wel echt snel, maar das stiekem wel fijn voor ons, want we missen je wel hoor!

    Geniet maar weer lekker, hele dikke kus van ons!
    Nor, Danté, Curtis, Marvin & Im

  • 26 Januari 2014 - 22:05

    Aniek:

    Hoi!
    De foto's liegen er niet om! Wat super cool, dat skydiven!! Leuk dat je daar foto's van hebt gepost! Gelukkig bevalt het nog allemaal.

    Groetjes vanuit een regen- en stormachtig Nederland :/
    Xxx Aniek

  • 27 Januari 2014 - 09:03

    Suzanne:

    Hi Eef,

    Wow...ben jaloers!! Miss kunnen we samen 'n keer op Texel gaan? Natuurlijk niet zo stoer... Zit samen met Nova je foto's te bekijken. Vertel dat jij door de lucht vliegt: "Echt wel coooool he mama!" ;)

    Hier mis je niks, regen, storm...dus geniet daar maar lekker!!

    Liefs Suus en een kusje van Nova voor coole Eef

  • 27 Januari 2014 - 17:56

    Leon Weerts:

    Hoi Eefke, wat een avonturen heb je weer beleefd, als je terug bent kun je daar een spannend boek over schrijven! Ik ben echt blij dat we door jouw verslagen en foto's een beetje met jou kunnen meereizen. Geweldig die skydive, respect, ik denk niet dat ik dat ooit zou durven.
    Ook een hele leuke foto van jullie als Mexicanen!(naast de andere mooie foto's)
    De tijd begint nu inderdaad wat vlugger te gaan, gek eigenlijk, maar ik hoop dat je ook de komende
    weken veel blijft genieten van Nieuw Zeeland (nog een paar weken op het Zuidereiland en dan weer naar Auckland?).
    Heel veel plezier, houd je taai en zorg goed voor jezelf!

    Greetz,

    luv you, your dad

  • 28 Januari 2014 - 15:13

    Remco:

    Stoer dat je het skydiven hebt gedaan!!! De tijd vliegt dan wel voorbij, maar het nagenieten niet. Daar heb je namelijk nog heeeeeeeeeeeel wat jaren plezier van!!! (om maar even de positieve kant te belichten) ;D
    Maar zover is het nog niet.

    Groetjes Remco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 15052

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: