Melbourne en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Melbourne en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Melbourne en Sydney

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

26 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Bedankt voor jullie lieve reacties, erg leuk om te lezen!

G'day! Welkom in Australië :)
Mijn reis naar Australië begon met een nachtvlucht vanuit Bali naar Melbourne. Dat verliep niet helemaal soepel. De douane in Bali is erg streng, duurde zeker 2 uur waardoor ik net mijn vlucht haalde. De gate was op het laatste moment veranderd, dus vlug rennnen.. In het vliegtuig moesten we wachten op een passagier (waarbij later bleek dat ze op een verkeerde passagierslijst hadden gekeken en we voor niks aan het wachten waren) en we moesten, omdat we nu vertraging hadden opgelopen, ook nog langer in de lucht blijven.
Uiteindelijk ben ik rond 9 geland en naar mijn hostel gegaan in St. Kilda, het strandgedeelte van Melbourne. Daar kon ik pas inchecken om 14u, dus ben ik rond gaan lopen en heb de buurt een beetje verkend.
De dag erna heb ik de Great Ocean Road bezocht. Een hele lange weg, meer dan 300 km, langs de kust van Victoria. Wat een uitzichten! En heerlijk weer gelukkig :) De weg is aangelegd door soldaten uit de 1e WO en is daarom nu een monument voor hen. Ik heb onderweg papegaaien en andere inheemse vogels gezien (zaten zelfs op mijn hoofd) , mijn eerste koalas en ik ben over de 12 apostelen ( zijn rotsformaties in de zee, grote trekpleister en het zijn er eigenlijk ook maar 9) met een helikopter gevlogen! Zo cool!
Zaterdag was mijn laatste dag in Melbourne. Ik ben op deze dag het centrum gaan bezoeken. Het fijne van de grote steden hier is dat ze vaak gratis openbaar vervoer aanbieden. In Melbourne reed een gratis tram rond. Met deze tram heb ik de kathedraal, het parlement, de haven, de markt en het centrum zelf gezien. ' s Avonds ben ik met de nachtbus van Melbourne naar Sydney gegaan. Daar kwam ik al om 6.15u in de ochtend aan. Inchecken kon hier natuurlijk ook pas om 14u. Het fijne van dit hostel is dat het zeer centraal ligt en ook super mooi en rustig is. Ik ben vanuit het hostel naar de haven gelopen (dik half uurtje) en daar het wereldberoemde Opera House en de Harbour Bridge gezien. Heel indrukwekkend! In de avond heb ik een lang gekoesterde wens eindelijk in vervulling kunnen laten gaan: naar de musical The Lion King gaan. Die was echt geweldig! Ik heb er al best veel gezien, maar niets topt aan deze. Ook leuk hoe ze de hedendaagse films erin verwerken: Zazu de vogel moet iets zingen voor Scar en begint dan Let it go te zingen ^^
Gisteren ben ik naar Bondi Beach gegaan met de trein en de bus. Sydney is echt immens groot. Het was super lekker weer, dus dst was weer meegenomen. Ik vond het echt een heel mooi strand met mooie wandelroutes. Vandaag ben ik naar Manly beach gegaan met de ferry. Schijnt nog mooier te zijn dan Bondi. Ik vond het lastig te vergelijken, omdat het vandaag vies weer is (regenachtig) en dan alles er minder uitziet. In Manly heb ik een wandelroute gevolgd door het bos, mooi om te zien. Voor de rest ga ik vandaag een beetje rustig aan doen, ik vertrek morgen om half 7 in de ochtend en dan begint mijn reis langs de Oostkust, met als eerste stop 2 dagen surfen. Spannend!

Ps. Ik zet de foto's weer op Facebook!

Liefs en mis jullie!

  • 26 Augustus 2014 - 07:15

    Yvonne Weerts:

    Lieve meid,

    wat een avonturen beleef je weer!
    Leef ieder moment mee via de appjes die we over en weer sturen maar zie in je verslag dat je nog veel meer mooie dingen meemaakt dan ik dacht, gelukkig....
    Morgen vertrek je naar Spot X en ga je dan ook zelf proberen te surfen?
    Jou kennende zie ik je er echt toe in staat..

    I love you en tot apps...mams

  • 26 Augustus 2014 - 09:12

    Allan:

    Hey Eefketje,

    Wat een mooi stuk heb je weer geschreven! De foto's zien er ook echt top uit.Hoewel ik je echt mis is het ook echt super om te zien hoe mooi en leuk je het hebt op je reis. Niet teveel genieten he ;). Wil wel dat je terug komt haha, Wacht nu al met veel smart op je nieuwe ervaringen en foto's. Volg je op de voet en denk aan je.
    Dikke kus en knuffel van je vriendje.

  • 26 Augustus 2014 - 10:37

    Ans Smeets:

    Hoi Eefke,

    Je dagen zijn behoorlijk gevuld als ik dat allemaal zo lees! Leuke momenten en dan ook nog meestal goed weer,fijne combinatie :-) Je zei al dat je het allemaal goed gepland had en dat blijkt nu ook.
    Fijn dat je het goed naar de zin hebt.
    Het lijkt me een erg mooi land wel ver.Geniet er van en we zijn benieuwd naar je volgende verslag!
    En Allah houdt ons natuurlijk ook op de hoogte :-)Van ons allemaal heel veel groetjes vanuit een regenachtig Neerbeek! Pas goed op jezelf!

    Ans

  • 26 Augustus 2014 - 12:25

    Lonneke:

    Hey Eef!!

    Wat heb jij het toch weer goed zeg, olifantenritjes, koala's gezien, in de helikopter gevlogen...en ook nog heerlijk naar het strand ;) Het klinkt erg jaloersmakend, vooral sinda het hier alleen maar regent...;( Ik ben benieuwd naar je surfavonturen ;) Geniet er maar lekker van!! Mijn collega is al benieuwd naar je Fiji-avonturen, misschien kun je eens langs zijn huis daar gaan hahhaa!! Have fun and enjoy ;)

    xxx

  • 26 Augustus 2014 - 13:02

    Leon Weerts:

    Hi Eefke!

    Alweer complimenten voor jouw reisverslag, echt boeiend en wat je daar weer allemaal beleeft....
    Jammer genoeg hebben we geen Facebook, dus moeten we maar even wachten. Gelukkig zien we wel wat via jouw apps en jouzelf natuurlijk via Skype!
    Hier valt de regen ook weer met bakken uit de lucht, maar het is bijna herfst en we zijn nu eenmaal een regenlandje. Ik hoop in elk geval dat het daar bij jou in Australië heel vlug weer opklaart zodat je nog meer kunt gaan genieten.
    Relax en chill ze meid!

    Luv you,


    dad

  • 26 Augustus 2014 - 14:58

    Mechtild:

    Ha die Eefke,

    Heb net mijn klas naar buiten gebracht, in de stromende regen. Het regent al vanaf gisteravond. Vreselijk. Ook voor de kinderen. Niet naar buiten. Ik begin maar even met iets anders. Het lezen van de mail. En dan loop ik tegen jouw verhaal aan Eefke. Weer een boeiend verhaal. Je beleeft een heleboel. En met de musical van de Lion King steek je me echt de ogen uit. Je dagen zijn daar goed gevuld. Ziet ontzettend veel in een hoog tempo. Eefke, Australie is een prachtig land heb ik al vaak gehoord. Heel divers. Je geeft ons er iets van mij. Ik wens je nog veel moois daar. Hoop dat het daar toch een beetje lekker weer is. Volgens mij is het er winter. Maar wel een beetje anders als onze nederlandse winter.
    Geniet lekker. Dit neemt niemand je meer af. Liefs, Mechtild

  • 26 Augustus 2014 - 18:38

    Lieke:

    He lieve Eef,

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Zo te lezen heb je een druk programma, maar dat is ook logisch als je veel wil zien, gelijk heb je;) De foto's zien er mooi uit! Hopelijk heb je komende tijd lekker weer. Ben benieuwd naar je surfkunsten. Geniet er maar lekker van!

    Knuffel van Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 15047

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: