Spot X en Byron Bay - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Spot X en Byron Bay - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Spot X en Byron Bay

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

01 September 2014 | Australië, Surfers Paradise

Hallo allemaal,

Weer even een korte update. Op woensdag ben ik vertrokken vanuit Sydney naar Spot X, waar mijn surflessen plaats zouden vinden. Het was een lange rit in de bus, van 7u in de ochtend tot 6u 's avonds. De Greyhound bus is wel echt heel chill, comfortabele stoelen, usb aansluitingen en gratis wifi. Die dag regende en onweerde het heel hard, dus we kwamen nogal verzopen aan. Wel gelukkig meteen etenstijd, chili op het menu. Daarna kregen we een korte rondleiding over het kamp en hebben we wat films gekeken om de tijd te verdrijven. Ik sliep in een kamer met nog 11 anderen, wel even wennen..vooral de mannen pff..
De dag erna was ik al vroeg op voor mijn allereerste surfles ooit. Ik zag er een beetje tegenop, dacht dat het te lastig zou zijn en dat ik alleen maar onder water zou gaan, maar het is me 100% meegevallen. We kregen eerst theorie en hebben daarna nog een uurtje in het water doorgebracht. Het is me 3x gelukt om overeind te staan. Vond ik al een hele prestatie :) En dat op een dag met de heftigste golven sinds begin dit jaar.
De dag erna had ik mijn tweede en laatste surfles. Ik moest er even inkomen, maar ook hier ging het steeds beter. Heb nu al het gevoel dat ik me redelijk staand kan houden op een surfboard en wil het graag nog eens uitproberen.
In de middag wat films gekeken en daarna de avondbus naar Byron Bay gepakt.
Zaterdag heb ik de Grasshoppers Nimbin Tour gedaan. Met een flower power busje en jaren '70 muziek langs het stadje Nimbin en het regenwoud. Nimbin staat bekend om zijn wiet en dat werd er dan ook volop verkocht. Heb ik natuurlijk niet gedaan. Wel apart om te zien hoe zo'n hele stad daarop draait.
Daarna hebben we in het regenwoud een BBQ gehad en zijn we naar een waterval gegaan (120m hoog). Ik heb bij die trip nog 2 meiden leren kennen waar ik 's avonds nog wat mee heb gedronken en de dag erna heb ik met 1 van die meiden een wandeling naar de vuurtoren gemaakt om de zonsondergang te bekijken. Onderweg hebben we nog een walvis gezien. Heel cool.
Ik heb overdag nog een beetje actief gedaan (moet ook gebeuren) en langs het strand gerend en een fiets gehuurd.
Ik merk dat ik steeds meer in een ritme begin te komen hier. Ben nu ook al bijna 3 weken weg. Toch blijft het vaak ook nog wel lastig. Het is een heel andere reis dan Nieuw-Zeeland, je bent bijna altijd alleen. Je ontmoet iemand, gaat daar 2 dagen mee om, en dan ga je weer een andere kant op. Dus soms nog wel pittig. Gelukkig komen de leukste dingen van de reis er nu aan en kan ik me hierop verheugen.
Ik ben nu in Surfers Paradise aan de Goldcoast. Het is lekker weer, ik heb (nog) een 6 persoonskamer voor mezelf en ik ontmoette net bij de bushalte een meisje van het surfkamp. Daar heb ik in Brisbane nog mee afgesproken.

Ik zal denk ik komend weekend weer iets schrijven, tot dan!

Liefs

  • 01 September 2014 - 06:24

    Yvonne Weerts:

    Dag lieve schat,


    wat zag je er gisteren mooi uit bij het Skypen, echt relaxed ook!
    Dat doet me goed....
    Je hebt ook deze reis weer veel mooie dingen meegemaakt en zult er nog wel veel meer beleven en wij beleven die, een klein beetje, met je mee.
    GENIET ervan dit is once in a lifetime en die herinneringen neemt niemand je meer af!
    En dan ook nog allemaal mooie dingen in het verschiet als je thuiskomt wat wil je nog meer?

    Dikke kus en veel virtuele knuffels van je moeder...love you xxx

  • 01 September 2014 - 11:32

    Allan:

    Eefke,

    Elke verslag brengt weer mooie en nieuwe verhalen met zich mee!! De foto's ondersteunen dit alleen maar. We hebben nu bijna drie weken gehad en ook al mis ik je elke dag, het is super om te horen welke leuke dingen/activiteiten je beleefd. Als het alleen nog maar leuker gaat worden, wordt het wel echt een top reis om nooit meer te vergeten. De volgende keer ben ik er zeker bij want dit wil ik niet nog eens missen ;).
    geniet van elke moment!!!!

    Een dikke knuffel en kus van je vriend!!

  • 01 September 2014 - 13:24

    Suus:

    Lieverd, fijn om te horen dat je je draai hebt gevonden! Dus in NL kun jij ons surfles geven, stoer!! Geniet van al het leuks & moois (op de foto's te zien

  • 01 September 2014 - 15:26

    Leon Weerts:

    Hi lieve Eefke,

    Wat een avonturen heb je weer beleefd... Wat een lange busreis trouwens, maar Australië is zo'n uitgestrekt land/werelddeel, gelukkig was het wel een luxe bus!
    En mijn complimenten voor jouw surfkunst, zoiets zou ik nooit voor elkaar krijgen.
    Wiet, een enorm hoge waterval, een walvis, het kan allemaal niet op.
    Ik ben ook echt blij dat je zoveel van de prachtige natuur daar geniet. Hier heb je ook mooie plekjes, maar dat kun je bijna niet vergelijken.
    Het lijkt me inderdaad niet gemakkelijk om na een paar dagen weer afscheid te moeten nemen van jouw nieuwe kennissen, gelukkig ontmoet je steeds weer nieuwe!
    Je hebt ons een hele mooie foto van jouzelf via whatsapp doorgestuurd. Is dat misschien op de vuurtoren? Ik vond hem ik elk geval zo mooi dat ik hem nu als bureabladachtergrond op onze laptop heb!
    Lieve Eefke, ik verheug me op jouw volgende verslag en Skypegesprek! Geniet intussen van alle mooie dingen die je tegenkomt (en blijf ook goed op jezelf letten).



    Luv you,

    papa

  • 03 September 2014 - 15:22

    Ans:

    Hoi Eefke,

    Weer van alles beleeft! Zoveel in zo'n korte tijd dat moet toch geweldig zijn. Knap dat je durft te surfen met golven en dan ook nog overeind blijven petje af! Leuk dat je andere meiden hebt leren kennen en daar wat mee kunt ondernemen, alleen jammer dat het niet zo lang is. Maar zo zul je beslist nog andere mensen tegen komen waar je wat mee hebt. Dat is ook een van de leuke dingen op zo'n reis :-)
    Ik moet goed opletten dat ik geen fouten typ zoals vorige keer toen was er door de tablet wel een hele stomme fout in gemaakt,, je snapt wel welke ik bedoel! Hoe is het eten in Australië? Anders als hier?
    Ook nog bedankt voor je lieve kaartje! Is toch altijd leuk. Eefke een hele fijne en leerzame voortzetting van je vakantie/reis , geniet er van en we kijken weer uit naar je verslag.
    Heel veel groetjes en weet dat hier een iemand is die je heel erg mist en uit kijkt naar je terugkomst .

    Groetjes van allemaal,
    Peter en Ans

  • 06 September 2014 - 11:05

    Wendy:

    Hai Eef!

    Wat een stoere chick ben je toch! Ik ben blij dat je steeds meer gewend raakt en dat je toch blijft genieten ondanks het missen naar huis en vooral je vriendje. Heel veel plezier en kom lekker tot rust!xxxx luv you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 15048

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: