Fraser Island en 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Fraser Island en 1770 - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Fraser Island en 1770

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

14 September 2014 | Australië, Agnes Water

G'day!

Bedankt voor de leuke reacties altijd, lees ze altijd met veel plezier! Lon, ik heb al geboekt voor 3 eilanden, let's hope for the best :)
Op dinsdag zijn we met 4 groepen naar Fraser Island vertrokken. Voordat we gingen werden 2 regels genoemd: niet spugen in het vuur en niet fluiten. Ik weet nog steeds niet waarom dat niet mocht, maar het land waarop we zaten werd beheerd door de Aboriginals, denk dat dat met hun cultuur en waarden en normen te maken had. In mijn groep zaten Claire en Eimear, 2 Ierse leerkrachten, nog 2 Ierse meiden genaamd Sarah en Leah , Dave en Affia uit Engeland en Aurelie uit Frankrijk. Rond 9 vertrokken we uit het hostel in de lead jeep (dat betekende dat we die dag niet konden rijden, onze bestuurder moest de groep leiden). Vanaf Rainbow Beach de ferry naar Fraser Island gepakt en een hele hoop dolfijnen onderweg gezien, heel cool.
Het eerste stuk rijden was door high tide, dat betekende door de zee met driver Daz. Best spannend. We kwamen aan bij Lake McKenzie, een supermooi helder meer. Hier een vlugge duik genomen, nog erg koud. Daarna op weg naar ons kamp. Ik ging met Aurelie in een tent. In deze tent was niks, behalve de slaapzak die we hadden gekregen. Dat betekende 2 dagen op de harde grond slapen. Plus dikke spinnen en muggen in je tent. Nooit meer in mijn leven.
Die avond hebben we samen gekookt, rijst met kip en groenten. Onze groep bestond uit 10 mensen, terwijl andere groepen maar uit 7/8 mensen bestonden en ons eten was hier niet op aangepast. We hebben dus 3 dagen te weinig eten gekregen.
Daarna samen wat spelletjes gedaan en naar het strand gegaa , was een hele mooie volle maan. Ze waarschuwen je daar dat je altijd in groepen moet bewegen, omdat er giftige slangen zijn en wilde dingo's en dat ze je zeker aanvallen als je alleen bent. Dus we zijn er altijd samen op uit gegaan als groep. Wat we sowieso ook al deden, omdat de groep echt super was. In het kamp zelf hadden ze ook een disco, een dansvloer waar je je muziek kon aansluiten. Daar hebben we nog gedanst en toen zijn we naar bed gegaan.
Woensdag zijn we naar Erie Creek vertrokken, een beek waar je in kunt zwemmen. Ook weer heel mooi en helder en vooral koud water. Voelt wel echt verfrissend aan. Op de terugweg heb ik voor het eerst in de jeep gereden. Dit vond ik nog erg lastig, vooral omdat alles omgedraaid is voor mij qua versnellingspook en stuur. Daarna gingen we naar de Champagne Pools, een soort eigen gevormde baden naast de oceaan. Hierna gingen we naar een klif genaamd Indian Heads. Vanaf die klif heb ik hele coole dieren gezien: schildpadden, manta rays van wel 2 meter, haaien en walvissen. Onderweg hadden we al een paar dingo's gezien, in totaal 5. Op de terugweg rende plotseling een gekke Australiër voor de auto en trok zijn kleren uit en ging voor de auto liggen. Onze bestuurder kon hem nog maar net ontwijken. Was heel eng om mee te maken. En die stomme vrienden van hem maar lachen.
Terug in het kamp hebben we steak met aardappelsalade gemaakt en daarna zijn we met de drivers en hun auto met muziek naar het strand gegaan voor een beachparty. Erg cool.
Op de laatste dag Fraser ben ik begonnen met rijden (rest was nog bij aan het komen van de dag ervoor). Ging deze keer super, heb dik een uur achter elkaar gereden. We reden naar Lake Wobby. Eerst moest je daar 45 minuten naartoe lopen door regenwoud. Daarachter bleken zich zandduinen te hebben gevormd die ooit vanuit het strand zijn komen aanwaaien. Het leek wel een woestijn. Daaronder lag het meer. We waren ondertussen zo moe en hadden het zo warm, dat bijna iedereen er meteen in sprong. Heerlijk!
Daarna weer terug naar Rainbow Beach en internet. Al moet ik zeggen dat 3 dagen geen internet ook wel eens heel lekker was. In de avond kregen we van het hostel gratis avondeten (shepherds pie) omdat we te weinig hadden gekregen op het eiland. De dag erna viel de groep jammer genoeg uiteen, de helft ging zuidwaarts in de ochtend. Met Claire en Eimear nog ontbeten en boodschappen gedaan en toen ben ik ook vertrokken. Ik zie die meiden gelukkig maandag nog in Airlie Beach.
Ik zit nu in 1770, een heel klein plaatsje. Gisteren heb ik Scooterroo gedaan, rijden op choppers door de omgeving. Super cool!!! Hebben heel veel kangoeroes gezien en het gevoel om zo te rijden met de wind door je haren, heerlijk :)
Vanavond vertrek ik met de nachtbus naar Airlie Beach. Daarom kom ik al om 7u in de ochtend aan. En dan vanaf dinsdag 3 dagen Whitsundays, waar ik alweer geen bereik heb.

Tot gauw!!

  • 14 September 2014 - 06:18

    Yvonne :

    Goedemorgen (middag bij jou) schatje,

    wat een geweldige avonturen heb je weer beleefd.
    Al appen we nog zo veel, in je verslag lees ik steeds nieuwe spannende dingen!
    Word langzamerhand toch wel jaloers haha...
    Is toch niet te geloven wat jij allemaal beleeft; this is once in a lifetime en onvergetelijk....
    En dan jij en spinnen....en niemand die ze voor je vangt....je zult wel helemaal niet geslapen hebben..
    Ik hoop dat je deze laatste weken nog veel van zulke mooie dagen mee mag maken en zie je dadelijk 'live' met Skypen!

    Dikke kus en veel virtuele knuffels van je moedertje xxxxxxx

  • 14 September 2014 - 08:57

    Joyce:

    Lieverdje!

    Jeetje wat maak jij allemaal mee zeg!! Zooo enorm
    knap dat je dit in je eentje doet! Ik ben jaloers hihi!
    Je bent een toppertje! Verheug me erop om al je verhalen
    live te horen als je thuis bent!!

    Xxxxx

  • 14 September 2014 - 10:18

    Daisy:

    Lieverd wat super om allemaal te lezen en je schrijft zo leuk! Met zoveel te doen zijn de weken zo voorbij dus geniet! Dikke kus van ons

  • 16 September 2014 - 14:52

    Leon Weerts:

    Hi lieve Eefke,

    Prachtige en spannende verhalen vanuit het verre Australië en je hebt nog een paar weken avontuur voor de boeg. Ik merk wel aan mezelf dat het wel weer langzaam (of iets sneller) tijd wordt dat je weer terugkomt. Ik mis je best wel, het is soms erg rustig hier in huis. En ik ben niet de enige die dat vindt, dat weet je natuurlijk ook!
    Een weekje vakantie in Zeeland zal wel voor wat afleiding zorgen en dan is het al bijna oktober!
    We nemen de laptop mee en hoop dat we dan weer eens goed kunnen Skypen.
    De eerste supergrote spin hadden wij gisteren alweer in huis, in de gang op de muur onder de spiegel.
    Ik heb hem (of haar) maar weer gevangen met het bekende glazen potje en karton en achter in onze tuin gedeponeerd. Waarschijnlijk zullen er nog wel meer volgen...
    Raar weer een paar dagen geen contact, maar af en toe kan dat geen kwaad.
    Heel veel plezier met al jouw avonturen en belevenissen en blijf goed op jezelf passen!!!

    Veel knuffels,
    xxxpapa

  • 16 September 2014 - 19:58

    Lieke:

    He Eef!

    Leuk om je verhalen te lezen. Je hebt weer veel mee gemaakt. Fijn dat de groep zo leuk was! Geen pijn aan je rug gehad van het slapen in de tent? Ben benieuwd naar alle foto's. Die met die kangaroo is echt super! Veel plezier komende dagen. We zien je nieuwe verhaal wel weer verschijnen zodra je over drie dagen weer internet hebt.

    Liefs
    Lieke

  • 16 September 2014 - 22:46

    Suus:

    Lieverd, Klinkt weer allemaal super wat je meemaakt. Wat stoer dat jij deels de chauffeur bent! Geniet nog met volle teugen...zo lang duurt t niet meer! Heb trouwens je foto met de koala op m'n werk geshowd. Een 14 jarige jongen van de andere groep vond dat ik toch wel een erg mooie vriendin heb ;). Inmiddels hier al 3 megaspinnen in huis gehad...:s. Tot best snel weer! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 15046

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: