Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Fiji

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

08 Oktober 2014 | Fiji, Nadi

Bula!

Dit wordt alweer mijn laatste reisverslag, morgen vertrek ik naar huis :) Ik vlieg van Sydney naar Hongkong (9,5 uur), dan 3 uur wachten en dan eindelijk naar Amsterdam (12,5 uur). Zie best op tegen die lange reis, maar eerst even terug naar de afgelopen week.
Vorige week dinsdag ben ik na mijn vlucht vanuit Cairns naar Bondi gegaan. Ik had een goede dag uitgekozen, het was 32 graden in Sydney. Daar heb ik een wandeling vanaf Bondi naar Coogee gemaakt met Nacho (leuke bijnaam), nog wat gegeten en weer terug naar de luchthaven. Om 10u zat ik in het wachtgedeelte, de rest wordt van 11u tot 3u s nachts afgesloten. Aangezien mijn vlucht pas om half 7 in de ochtend vertrok, werd het een all nightertje. Pittig. Daar aangekomen had ik met Lisanne afgesproken, een Nederlands meisje die ik had ontmoet in Nieuw Zeeland. Ze is blijven reizen, terwijl ik telkens even op en neer ga ^^ Toen we daar aankwamen, was het echt vies weer. Het was maandenlang droog geweest en nu begon het dan eindelijk te regenen. Vonden de mensen in Fiji fijn, wij wat minder.
De dag erna is dan de echte reis begonnen. Op de boot naar onze verste bestemming, Oarsmans Bay op de Yasawa Eilandengroep. Hoe verder we gingen met de boot des te beter het weer werd. Super geluk! Nacula Island was werkelijk prachtig, ik heb nog nooit zo'n mooi water gezien. Het hostel werd gerund door een familie uit een naburig dorpje, erg knus en gezellig. We sliepen in een 10 bed dorm op de zolder en hadden die eigenlijk helemaal voor onszelf. Maar toen kwamen nog 3 mensen van het eiland tegenover ons erbij die erg ontevreden waren en letterlijk waren gevlucht naar dit hostel. Ook het stel dat bij ons op de boot zat, Anders en Helena uit Denemarken, waren bij ons komen slapen. Ze hadden een eigen huisje, maar wilden hier niet meer in na het vinden van een kakkerlak, mega sprinkhaan en dikke spin. Een gezellig boeltje boven dus. Die dag hebben we heerlijk op het strand gelegen en het eiland een beetje verkend. De dag erna zijn Lisanne en ik naar de Sawailau Caves gegaan. 1 uur heen op ee vissersbootje ( heb ontdekt dat ik best zeeziek kan worden), daar een half uur in 2 grotten gezwommen en weer een uur terug. In de middag zijn we gaan snorkelen in de Blue Lagoon regio. Leuk om te zien, maar niet echt anders dan in Great Barrief Reef. Ik word verwend denk ik. In de avond traditionele Fiji avond met eten uit de grond (net als in Nieuw Zeeland) en entertainment van de lokale bevolking. Het is niet normaal, maar werkelijk iedereen in Fiji kan goed zingen. Doen ze ook vaak en graag, bij ontvangst en afscheid en eten. Daarna bij het resort naast ons een cocktail gedronken met de roommates omdat iemand jarig was. Zaterdag was de laatste dag op dit eiland. Ik heb op het strand gelegen en wat gelezen, Lisanne is een hike gaan doen. Sorry Im en mijn personal trainer, sporten zit er echt niet meer in ;) In de middag op de boot naar Drawaqa Island, naar Barefoot Island Lodge. Een groter resort dit keer met een heel andere omgeving, maar weer super mooi. En weer heerlijk weer. Anders en Helena gingen met ons mee, super gezellig! Daar weer traditioneel eten gekregen en kava geproefd, hun lokale non-alcoholische drank. Smaakt naar modder en ziet er ook zo uit. Het maakt zelfs je tong gevoelloos. Niet voor herhaling vatbaar.
We zouden op dit eiland eigenlijk gaan zwemmen met Manta Rays, maar helaas waren ze al een aantal dagen niet meer gespot en hebben we dit dus ook niet kunnen doen. In ruil daarvoor kregen we cocktails, ook goed :) Wat ook heel fijn was: in het huisje waar we zaten, waren geen muggen. Dat in tegenstelling tot Oarsmans, waar ik me helemaal insmeerde en dikke kleding droeg en nog steeds werd gestoken, ook in mijn lip.
Maandag hadden we een kokosnoot demonstratie. Met de blote handen werd de kokosnoot opengemaakt, niet normaal. Daarna weer op de boot, met een hele ruige zee. Ik ben de laatste dagen wat ziek geweest, denk voedselvergiftiging of door het drinkwater daar. Dit is combinatie met de boot was natuurlijk geweldig. Plus het weer veranderde mee, het regende toen we aankwamen op Beachcomber Island van de Mamanuca Eilandengroep. Dit eiland had maar 1 hotel, Beachcomber. Hier was ook de grootste dorm die ik ook heb gezien, 100 persoons. 50 meiden en 50 jongens in 1 slaapzaal. Het staat bekend als feesteiland en was ook drukker dan de andere eilanden die wij hadden gezien.
De laatste dag van onze reis zijn we op een zeiltrip gegaan met Seaspray Day Sailing Trip. Hiermee gingen we naar het eiland waar Tom Hanks Castaway heeft gefilmd en hebben we daar gesnorkeld. Daarna zijn we naar een dorpje gegaan voor nog een Kava ceremonie ( maar even overgeslagen)
en, heel leuk, een basisschool. Hier zaten alle kinderen van de omringende eilanden op tussen de 6 en 14 jaar. Het voornaamste doel is om Engels aan te leren, daarna gaan ze naar het vasteland voor middelbaar onderwijs. Ik vond het echt super om te zien hoe de school er daar uit zag en dat ze best bij de tijd waren met een media lokaal erbij. Dit was erg in contrast met de gebouwen eromheen. Die dag vierden ze ook nog eens Teachers Day, heel leuk om te zien. Die avond gingen we terug naar het vasteland en vandaag ben ik naar Sydney gevlogen. Ik zit nu in een hotel (wat een luxe!!) en vlieg morgen om 3u terug. Eindelijk :)

Tot gauw lieve familie en vrienden!!

Vinaka x

  • 08 Oktober 2014 - 13:27

    Wendy:

    Hai lieve Eef,

    Wat een mooi verhaal weer!
    Fijn dat je weer bijna thuis bent!
    Kun je daarna nog even op vakantie genieten samen met je mannetje:)!
    Xxx tot snel!

  • 08 Oktober 2014 - 19:01

    Aniek:

    Regen.. Ja, dan raak je bijna weer gewend aan het weer in Nederland! Een hele goede, veilige en snelle terugreis gewenst! Wie weet tot in de herfstvakantie!!??

    Xx Aniek

  • 08 Oktober 2014 - 23:42

    Suus:

    lieve schat, je bent nu toch wel echt in het paradijs geweest, aan je foto's te zien! Erg vervelend dat je zo ziek bent geweest, hopelijk nu voorbij.... Hele goede terugreis...tot snel!!! Dikke x suus

  • 09 Oktober 2014 - 11:49

    Yvonne Weerts:

    Lieve schattebout,

    eindelijk ben je weer op weg naar huis!
    Nu laten we je nooit meer in je eentje zo lang weggaan (unaniem besluit van ons allemaal..).
    Volgende vakantie met zijn tweetjes he..

    Love you en tot vrijdag....vol verwachting klopt mijn hart.

    xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Fiji, Nadi

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2057
Totaal aantal bezoekers 15049

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: