Terug in Nederland - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

17 Februari 2014 | Nederland, Landgraaf

Kia Ora allemaal,

Alweer mijn laatste reisverslag van Nieuw-Zeeland. Heel raar. In de laatste week heb ik nog best veel gedaan. Ben maandag met de bus naar Tongariro National Park gegaan. Hele dag in de bus gezeten, 2u op passagiers gewacht in Turangi die uiteindelijk niet kwamen opdagen. Bij Engels paartje op de kamer, heel andere kamer dan de vorige keer. Twee verdiepingen, ik had mijn eigen verdieping, heerlijk! Ook voor het eerst een beetje van de Olympische Spelen kunnen zien, leuk om te zien hoe goed de Nederlanders het doen (en daar natuurlijk ook over op te scheppen daar :)). Dag erna om half 7 opgestaan om de Tongariro Crossing te doen, een van 's werelds beste één dag wandelingen. Dit was een wandeling van gemiddeld 7 uur over een nog altijd actieve vulkaan. De laatste keer dat hij uitbarstte, was 14 maanden geleden, dus nog niet eens zo lang geleden. Spannend gevoel om hier overheen te lopen. Begon met een uur rustig wandelen, daarna over de Devil's Staircase (raden waarom die zo wordt genoemd) en dan nog ongeveer 6 uur over de berg (naast Mount Doom van Lord Of The Rings), met blauwe meren en rode kraters. Helaas in het begin weinig kunnen zien door mist. In de middag klaarde het wel op en had ik heel mooi uitzicht . In de avond in het restaurant gegeten (lam!) en rustig aan gedaan. Dag erna weer terug naar Auckland. Stray bus was nogal laat, lang in de regen gewacht. In de bus zaten veel Stray vrienden, leuk om weer bij te kletsen. 's Avonds in Auckland aangekomen, upgrade van kamer gekregen.
Dag erna heb ik een dolfijn- en walvissafari gedaan. Wilde ik nog graag doen, omdat ik nog geen walvissen had gezien. Heb daar Common Dolphins gezien (eerder al Hector's Dolphins en Dusky Dolphins). Ook kleine babydolfijnen :) En 2 walvissen gezien, Bride's Whales. Heel cool, maar die zag je echt maar eventjes en van een afstand. In de avond naar Chinese Lantarn festival geweest. Albert Park was versierd met allemaal lampionnen, mooi om te zien. Daarna alleen naar de film gegaan (That awkard moment/Are we officially dating), ook weer een ervaring rijker.
Vrijdag gaan shoppen (wat kun je anders doen op je laatste dag) en gegeten bij de haven. In de avond naar vliegveld vertrokken, in een dubbeldekker vliegtuig terug. Had de laatste plaats onderin, heel ruim :) Heb heerlijk kunnen slapen. Naar Brisbane en Taipei gevlogen, ging allemaal super. In Taipei in de ochtend hotelkamer gehad om even bij te slapen en te douchen, in de middag een toer door de stad gemaakt. Drukke stad, niet echt mijn ding. In de avond naar Bangkok en Amsterdam gevlogen. Lange vlucht met veel turbulentie, niet veel geslapen. Gisteren aangekomen in Amsterdam, opgehaald door mijn lieve zus en haar man. Weer even wennen, gisteren in de middag in slaap gevallen en vannacht de hele nacht opgebleven. Duidelijk last van tijdsverschil. Hopelijk trekt het deze week bij.
Ben blij dat ik thuis ben, maar vind het ook heel jammer dat dit avontuur ten einde is gekomen. Ik kijk alweer uit naar mijn volgende reis (en ben al beetje begonnen met plannen), wil naar Australië, Zuid-, Midden- en Noord-Amerika en Canada. En het liefst nog dit jaar, maar eventjes kijken hoe dat gaat uitpakken... Ik houd jullie op de hoogte!

Bedankt voor jullie steun en lieve berichten!

  • 17 Februari 2014 - 09:53

    Lieke:

    Hee Eef!

    Ben blij dat je weer thuis bent:) Zo te lezen was de reis zeker de moeite waard. Je hebt het reis-virus al te pakken zie ik, aangezien je alweer nieuwe plannen hebt voor dit jaar haha kan niet op! Als je de kans hebt zou ik het zeker doen.

    X

  • 17 Februari 2014 - 23:13

    Remco:

    Het is bizar. Het eerste wat je wilt als je terugkomt van zo'n is wéér gaan. In ieder geval heb ik dat steeds. Er zijn nog zoveel mooie plekken op de wereld dat het maar moeilijk kiezen is waar je heen moet. Ik wens je alvast veel voorpret met het plannen van de nieuwe vakantie en ik zie vanzelf wel weer een berichtje in mijn mailbox als je een nieuw verhaal uit een ander spannend land hebt geschreven.

    Groetjes Remco

  • 23 Februari 2014 - 10:27

    Leon Weerts:

    Hi Eefke,

    Na jouw laatste reisverslag te hebben gelezen kreeg ik zelfs al last van heimwee. Na alles wat je daar in dat prachtige Nieuw-Zeeland hebt meegemaakt, al die mensen die je hebt ontmoet, de geweldige natuur en vooral dat heerlijke gevoel van vrijheid, dat je zelf alles kunt regelen...
    Ons landje is misschien best aardig, maar er zijn zoveel regels dat het soms echt benauwend wordt.
    Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je binnenkort weer op reis gaat, als dat eenmaal in je zit laat het je niet meer los.
    Eefke, veel sterkte de komende tijd. Misschien wen je zelfs weer een beetje aan het leven van alledag, maar laat je daardoor niet klein krijgen, de wereld is zo groot!!!
    Ik ben echt blij dat je zo'n geweldige tijd hebt meegemaakt en ook heel trots dat je alles gewoon zelf hebt geregeld, in je eentje, respect!!!

    Love you,

    your dad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 15065

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: