Welkom in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Welkom in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Welkom in Auckland

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

01 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora :),

Na een lange reis van 45 uur ben ik eindelijk in Nieuw-Zeeland aangekomen. Via Schiphol ben ik in een 17u durende vlucht vol turbulentie en een tussenstop in Bangkok uiteindelijk in Taipei aanbeland. Daar waren helaas alle hotelkamers al geboekt, dus er zat niets anders op dan 10u te wachten op het vliegveld. Daarna weer in een 15u durende vlucht met tussenstop in Sydney eindelijk aangekomen in Auckland. Met ondertussen 12u tijdsverschil. Ik hoef dus niet te vertellen dat ik hier nog steeds als een zombie rondloop ^^
Gisteren heb ik voor het eerst Auckland verkend. Ik dacht dat ik had uitgeslapen, maar blijkbaar stond ik al om 7u in de ochtend enthousiast in een lege straat. Ik besloot impulsief de ferry naar Waiheke Island te boeken. Op de ferry bedacht ik me dat ik me niet had ingesmeerd (het is hier boven de 20 graden), geen pet bij me had of handdoek en ik ging naar een strand. Handig. Resultaat: Ik loop rond als een kreeft. Maar wat een mooi eiland is Waiheke! Ik mis alleen nog de dolfijnen, dan zou ik echt denken dat ik op Hawaii verbleef. Ik heb heerlijke wandelingen gemaakt en op het strand gelegen (voor zover dat ging zonder handdoek). In de middag even bijgeslapen en in de avond was natuurlijk hier al Nieuwjaar. Met wat nieuwe vrienden uit het hostel zijn we naar een park gegaan en hebben naar het vuurwerk gekeken dat uit de Skytower kwam. Dat was dan ook het enige vuurwerk hier. Maar het was heel gezellig. Vandaag is een rustig dagje, ik ga de Skytower op om een 360 graden view te krijgen over de stad en morgen komt de Stray bus me ophalen en begint de grote reis.
Hei konei ra (see you later!)

  • 01 Januari 2014 - 07:46

    Yvonne Weerts:

    Lieve stoere meid van me,

    ik ben heel trots op je en wens je een geweldig, gelukkig, gezond 2014 daar ver weg in Nieuw-Zeeland!
    Ik mis je maar vind het werkelijk geweldig dat je in je eentje deze reis onderneemt...

    Dikke kus van je moeder.

  • 01 Januari 2014 - 09:33

    Leon Weerts:

    Hoi Eek!

    Ben ook trots op jou, zover van huis en dan in je eentje, respect!
    Ik hoop dat je daar leuke mensen tegenkomt en ook samen dingen kunt ondernemen.
    Je hebt al een goed begin van jouw reisverslag gemaakt (leuk om te lezen!) en wat een prachtige foto's!

    Ik wens je de komende weken heel veel plezier, geniet ervan!

    Miss you,

    your dad


  • 01 Januari 2014 - 16:43

    Aniek:

    Heeeeeey

    Fijn om te horen dat je heelhuids bent aangekomen. Ik hoop dat je inmiddels een beetje bekomen bent van het lange reizen en tijdsverschil. Heerlijk dat het daar lekker warm is. Oh, daar ben ik wel jaloers op. Liggend onder mijn dekentje, met dikke sokken aan en een warme kop chocomelk wens ik je heel veel fijne, warme en gezellige dagen toe!!

    Veel liefs van Aniek

  • 01 Januari 2014 - 19:05

    Im:

    Hi lieve Eef!!

    Nog een dik half uur en dan op weg naar je nieuwe adres, en wat voor een!
    Wij zijn heel benieuwd wat je daar nu weer gaat beleven, zal vast geweldig zijn foto's, zijn iig super.
    Geniet ze en alvast een goede busreis!
    We missen je tante Ee; dikke kus de mannen & Im

  • 01 Januari 2014 - 19:46

    Ine:

    Hoi Eefke,

    Wat al een geweldige ervaring. Ik wordt al moe als ik aan die reistijd denk :(
    Knap dat je dit in je uppie doet. Geniet, want dit neemt niemand je af. En vooral een gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst. Verheug me nu al op je volgende verhaal.
    Liefs van ons allemaal .
    Ine

  • 01 Januari 2014 - 20:29

    Suzanne:

    Hi Eef,

    Voor 2014 wens ik je alle geluk & liefde...maar als eerste natuurlijk een geweldig begin met een super reis! Ik vind t super stoer van je dat je dit doet...en hoop dat je alle "reisstress" hier in NL hebt gelaten :). GENIET!!!

    Liefs Suus

  • 01 Januari 2014 - 21:51

    Ingrid Rollas:

    Hey Eefke!!

    Alle goeds voor een super 2014!!! Je begint het jaar in elk geval geweldig!! Heel veel plezier, en we gaan je volgen, leuk!

    Groetjes,
    Ingrid, Ali, Cem & Selin

  • 01 Januari 2014 - 23:42

    Remco:

    Hey Eefke,

    Wat een lange reis zeg. Kan me voorstellen dat je even de tijd nodig hebt om te "herstellen". Voor jou ook een gelukkig nieuwjaar gewenst, maar ik denk dat je al een goede start hebt gemaakt met 2014. Heel veel plezier daar en vergeet in godsnaam die zonnebrand niet. Ik weet daar alles van ;p
    Heel veel plezier en maak maar lekker veel nieuwe vrienden!!!

    Groetjes Remco

  • 03 Januari 2014 - 11:09

    Mechtild Haeren:

    Hé die Eefke,

    Vanuit ons koude landje wens ik jou, avonturierster, een super 2014.
    Je hebt een geweldig verhaal geschreven. ( wist natuurlijk ook wel dat je hier heel goed in bent) Wat een reistijd. Maar ja, je zit natuurlijk ook aan de andere kant van de wereld. Wij hier hartje winter, jij lekker in de zomer. Je ziet het goed op die foto's van je, vooral die met die bloeiende planten.
    Eefke, ik wens je een super tijd in Nieuw Zeeland. Ben heel benieuwd naar het volgende verhaal.
    Liefs, Mechtild xx

  • 04 Januari 2014 - 19:29

    Lieke:

    Hee lieve Eef!

    Leuk om je reisverhalen via deze manier te lezen en foto's te kunnen bekijken.
    Ziet er uit als het begin van een goede reis, de vlucht zit er in ieder geval op!
    Ik ben benieuwd naar de rest van je reis en wens je heel veel plezier!

    liefs van Lieke

  • 05 Januari 2014 - 15:27

    Ien Kleijnen:

    Hoi Eefke,

    Gelukkig heb je die lange reis achter de rug. Ik zou het je beslist niet na doen!!! Maar ik vind het dapper dat je dat helemaal alleen aandurft. Ik vind het wel leuk om je reisverslag te lezen.
    Ik wens je dan ook een mooi avontuur toe de komende weken. Het is vast een geweldige levenservaring voor je, die niemand je kan afnemen. Geniet er van!

    groetjes van Ien (moeder van Lieke)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 15078

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: