Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eefke Weerts - WaarBenJij.nu

Paihia

Door: Eefke Weerts

Blijf op de hoogte en volg Eefke

05 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven... Ik had me voorgenomen wat vaker een verslag te schrijven, maar ik merk dat ik het vaak zo druk heb hier dat het er een beetje bij inschiet (ook sorry als ik weinig reageer op de app, mis jullie allemaal en wil graag kletsen, maar heb weinig tegoed en tijd).
Ik heb mijn laatste dag in Auckland afgesloten met het bekijken van het uitzicht vanuit de Skytower, het hoogste gebouw hier. Wat een uitzicht!
De dag erna ben ik met de Stray bus opgehaald om mijn reis eindelijk te beginnen. Met nog 17 reisgenoten zijn we naar Paihia (noorden) gereden, met tussenstops om Kauri bomen (oudste bomen hier) en Goat Island te bekijken. Nieuw-Zeeland is echt adembenemend! Paihia is een heerlijk vakantieoord, warm weer, mooie stranden en mooie natuur. Ons hostel was naast het strand (met eigen badkamer :D). De eerste avond heb ik op het strand gelegen en geBBQed met mijn nieuwe reisgenootjes Ashleigh en Molly, twee meiden uit Wales. Voor het eerst steak gegeten (ik hoor jullie al zeggen: voor het eerst??? Ja, ik ben raar), heerlijk :) De dag erna zijn we al vroeg naar Cape Reigna vertrokken. Op deze plaats zie je de twee oceanen met elkaar botsen (Tasman en Pacific, ik spreek zo veel Engels nu dat ik niet meer op de Nederlandse namen kom, sorry). Heb ik niet echt duidelijk kunnen zien, maar wel een mooie plaats. Daarna zijn we gaan zwemmen in een baai en hebben we gesandboard. Ja, dat betekent letter met een board het zand af ' surfen'. Heel cool! De bus heeft toen op het strand en door de zee gereden op The 90 Mile Beach (is in werkelijk maar 55 miles, werd vroeger door paarden gelopen en paarden liepen gemiddeld per dag 30 miles en deden er 3 dagen over, maar de mensen hielden er geen rekening mee dat door het zand lopen veel zwaarder was voor de paarden).
De dag erna was vrije invulling. Ashleigh, Molly en ik zijn toen naar de Haruru Falls gelopen, een wandeling van dik 2,5 uur door ' regenwoud' naar een waterval. Super mooi! (Had alleen wel aan mijn conditie moeten werken misschien ^^) We zijn daar van de waterval afgesprongen in het water, super ervaring! Alleen de rotsen terug opklimmen was een beetje lastig.. In de avond zijn we naar de pier gegaan en hebben daar wat gedronken en bij de bar van Base (ons hostel). Leuke mensen ontmoet, gedanst onder de sterren, hele leuke avond gehad :) Dag erna ben ik naar Russel eiland gegaan naar een soort prive eiland en heb daar gepicknickt. Op zondag zijn we weer terug naar Auckland gegaan, waar ik nu ben. Ik blijf hier 1 dag en dan gaan we naar Hahei.
Ik probeer zaterdag weer wat te schrijven. Dankjewel voor jullie lieve reacties allemaal!

  • 05 Januari 2014 - 21:05

    Joyce:

    Schat, het klinkt allemaal geweldig! Ik neem aan dat de kiwi onder
    de sterren lag;-) zucht.. Ik ben jaloers! Haha!
    Geniet ervan en tot zaterdag! Ben weer benieuwd naar je verhaal!
    En denk eraan;Alleen kiwi's, geen herders

  • 05 Januari 2014 - 21:07

    Joyce:

    Hey Eefke!

    Klinkt allemaal super!! Enjoy!

    X Joyce

  • 05 Januari 2014 - 21:09

    Nick:

    Super Eefke! Komt me allemaal bekend voor :). Veel plezier nog. Nick

  • 05 Januari 2014 - 21:46

    Lonneke:

    Hey lieve zus

  • 05 Januari 2014 - 21:51

    Lonneke:

    Waar is de rest van mijn verhaal?!? Ik had meer geschreven maar het is weg? Wat een verhalen weer en wat een prachtige foto's!!! Ik ben echt supertrots op je en vind je super stoer!!! Ik mis je en I love you!! Veel plezier nog en we appen;)xxx

  • 05 Januari 2014 - 21:53

    Wendy:

    Hey Lieverd!

    Het klinkt echt fantastisch!! Fijn dat je daar al veel contacten hebt gelegd:)! Ik ben trots op je! Heel veel plezier daar en ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag.

    xxxxx Wendy

  • 05 Januari 2014 - 21:55

    Anne:

    Lieve Eefke,
    Happy 2014
    Het klinkt allemaal geweldig! wanneer komen de fotos? Vind ik wel fijn als je binnenkort geen nederlands meer kunt, dan kunnen we tenminste gelijkwaardig communiceren.
    NOg heeel veel plezier! Ik vind het echt zo cool dat je die reis maakt.
    xxx

  • 05 Januari 2014 - 21:57

    Anne:

    Oh ik zie de fotos al

  • 05 Januari 2014 - 22:04

    Im:

    Ok dan, de volgende x gaan we toch maar mee, super foto's, heerlijk dat je zo aant genieten bent!

    xx mannen en im

  • 06 Januari 2014 - 06:15

    Yvonne:

    Lieve stoere dochter van me,

    wat ben ik toch trots op je!
    Ik had het wel verwacht dat je het goed aan zou kunnen maar je overtreft mijn verwachtingen...
    Ga zo door he....heerlijk genieten...wát een geweldige natuur daar en fijn dat je daar nu 2 vriendinnen bij gekregen hebt!

    Hele dikke kus van je moeder SMAK...........

  • 06 Januari 2014 - 11:42

    Lieke:

    Hee Eef!

    Leuk dat je twee meiden hebt leren kennen. Het klinkt goed wat je allemaal gedaan hebt en mooie foto's!:) Geniet ervan!

    xxx liefs

  • 06 Januari 2014 - 18:53

    Remco:

    Hey Eefke,

    Leuke foto's, vooral dat pad over het water met die bomen lijkt me prachtig en dat Sandboarden is ook wel wat voor mij :D

    Groetjes

  • 06 Januari 2014 - 19:23

    Leon Weerts:

    Hoi lieve Eefke,

    Je hebt weer goed je best gedaan op het verslag! En alweer zo'n mooie foto's. Als Nieuw-Zeeland niet zover weg zou zijn...De zon schijnt toch wel behoorlijk daar, zie ik?
    Ik vind het wel heel fijn dat we elkaar ondanks die grote, grote afstand toch af en toe zien en horen, leve Skype!
    Eefke, blijf genieten van al die mooie dingen, het zal straks wel weer wennen zijn aan het saaie leventje in dit kleine landje, maar als je dit hebt mee mogen maken kun je dat zeker aan!

    Greetz, and love you,

    pap

  • 06 Januari 2014 - 20:31

    Suzanne:

    Hi stoere Eef,

    Wow...ziet er echt super uit!! Heel fijn dat je leuke meiden hebt leren kennen...Enjoy!!

    X suus

  • 06 Januari 2014 - 23:11

    Febe:

    Waaauuww.... Just waauuuuwwww

  • 07 Januari 2014 - 19:22

    Angela:

    Lieverd,wat klinkt het allemaal super leuk! Geniet maar lekker...en denk vooral niet aan ons.verhalen komen wel als je terug bent...kusxx

  • 10 Januari 2014 - 16:23

    Rob:

    Hey Eefke!

    Fantastisch land!
    Denk je dat je de locaties nog krijgt te zien waar de Lord of the Rings en Hobbit films zijn opgenomen?

    Nog heel veel plezier gewenst en een goede reis verder.

    Groetjes, Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eefke

Hallo allemaal! Hier kunnen jullie lezen hoe mijn reis verloopt in Nieuw-Zeeland :)

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 15076

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Bali, Australië en Fiji

28 December 2013 - 16 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: